|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تعارف |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Analysis) آیت کا تجزیہ |
|
آیت کا ترجمہ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
القيامة اور السَّاعَةُ میں فرق |
|
لَاۤ اُقۡسِمُ بِيَوۡمِ الۡقِيٰمَةِۙ |
1 |
|
|
|
|
|
نہیں ! میں قسم کھاتا ہوں قیامت کے دن کی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ہمارا ضمیر اِس بات کی گواہی دیتا ہے کہ قیامت آکر رہے گی |
|
وَلَاۤ اُقۡسِمُ بِالنَّفۡسِ اللَّوَّامَةِؕ |
2 |
|
|
|
|
|
اور نہیں ! میں قسم کھاتا ہوں نفس لوامہ کی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Analysis) آیت کا تجزیہ |
|
آیت کا ترجمہ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
انسان آخرت کا انکار کیوں کرتا ہے؟ |
|
اَيَحۡسَبُ الۡاِنۡسَانُ اَلَّنۡ نَّجۡمَعَ عِظَامَهٗؕ |
3 |
|
|
|
|
|
کیا انسان یہ گمان کرتا ہے کہ ہم اس کی ہڈیاں جمع نہیں کرسکیں گے ؟ |
|
|
|
|
|
بَلٰى قٰدِرِيۡنَ عَلٰٓى اَنۡ نُّسَوِّىَ بَنَانَهٗ |
4 |
|
|
|
|
|
کیوں نہیں ! ہم تو پوری طرح قادر ہیں اس پر بھی کہ ہم اس کی ایک ایک پور درست کردیں |
|
|
|
|
|
بَلۡ يُرِيۡدُ الۡاِنۡسَانُ لِيَفۡجُرَ اَمَامَهٗۚ |
5 |
|
|
|
|
|
بلکہ انسان تو یہ چاہتا ہے کہ فسق و فجور آگے بھی جاری رکھے |
|
|
|
|
لوگوں کا غیر سنجیدہ سوال اور اللہ تعالی کا سخت جواب |
|
يَسۡـَٔـلُ اَيَّانَ يَوۡمُ الۡقِيٰمَةِؕ |
6 |
|
|
|
|
|
وہ پوچھتا ہے : کب آئے گا قیامت کا دن ؟ |
|
|
|
|
|
فَاِذَا بَرِقَ الۡبَصَرُۙ |
7 |
|
|
|
|
|
پس جب نگاہیں چندھیا جائیں گی |
|
|
|
|
|
وَخَسَفَ الۡقَمَرُۙ |
8 |
|
|
|
|
|
اور چاند بےنور ہوجائے گا |
|
|
|
|
|
وَجُمِعَ الشَّمۡسُ وَالۡقَمَرُۙ |
9 |
|
|
|
|
|
اور سورج اور چاند یکجا کردیے جائیں گے |
|
|
|
|
|
يَقُوۡلُ الۡاِنۡسَانُ يَوۡمَٮِٕذٍ اَيۡنَ الۡمَفَرُّ ۚ |
10 |
|
|
|
|
|
اس دن انسان کہے گا : کہاں ہے کوئی بھاگ جانے کی جگہ ؟ |
|
|
|
|
|
كَلَّا لَا وَزَرَؕ |
11 |
|
|
|
|
|
(کہا جائے گا ) ہرگز نہیں کوئی جائے پناہ نہیں ہے |
|
|
|
|
|
اِلٰى رَبِّكَ يَوۡمَٮِٕذِ اۨلۡمُسۡتَقَرُّ ؕ |
12 |
|
|
|
|
|
اس روز تمہارے ربّ ہی کے حضور میں جا کر کھڑے ہونا ہے |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Analysis) آیت کا تجزیہ |
|
آیت کا ترجمہ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
اعمال کی دو اقسام |
|
يُنَبَّؤُا الۡاِنۡسَانُ يَوۡمَٮِٕذٍۢ بِمَا قَدَّمَ وَاَخَّرَؕ |
13 |
|
|
|
|
|
جتلا دیا جائے گا انسان کو اس دن جو کچھ اس نے آگے بھیجا ہوگا اور جو کچھ پیچھے چھوڑا ہوگا |
|
|
|
|
|
بَلِ الۡاِنۡسَانُ عَلٰى نَفۡسِهٖ بَصِيۡرَةٌ ۙ |
14 |
|
|
|
|
|
بلکہ انسان تو اپنے نفس کے احوال پر خود ہی خوب بصیرت رکھتا ہے |
|
|
|
|
|
وَّلَوۡ اَلۡقٰى مَعَاذِيۡرَهٗؕ |
15 |
|
|
|
|
|
اور چاہے وہ کتنے ہی بہانے پیش کرے |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
تر تیبِ قرآن اللہ کی طرف سے |
|
لَا تُحَرِّكۡ بِهٖ لِسَانَكَ لِتَعۡجَلَ بِهٖؕ |
16 |
|
|
|
|
|
آپ اس (قرآن) کے ساتھ اپنی زبان کو تیزی سے حرکت نہ دیں |
|
|
|
|
|
اِنَّ عَلَيۡنَا جَمۡعَهٗ وَقُرۡاٰنَهٗۚ ۖ |
17 |
|
|
|
|
|
اسے جمع کرنا اور پڑھوا دینا ہمارے ذمہ ہے |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
حدیث کی اہمیت |
|
فَاِذَا قَرَاۡنٰهُ فَاتَّبِعۡ قُرۡاٰنَهٗۚ |
18 |
|
|
|
|
|
پھر جب ہم اسے پڑھوا دیں تو آپ اس کی قراءت کی پیروی کیجیے |
|
|
|
|
|
ثُمَّ اِنَّ عَلَيۡنَا بَيَانَهٗؕ |
19 |
|
|
|
|
|
پھر ہمارے ہی ذمے ہے اس کو واضح کردینا بھی |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
انسان کا اصل مرض |
|
كَلَّا بَلۡ تُحِبُّوۡنَ الۡعَاجِلَةَ ۙ |
20 |
|
|
|
|
|
ہرگز نہیں ! اصل بات یہ ہے کہ تم لوگ جلدی ملنے والی چیز (یعنی دنیا) سے محبت کرتے ہو |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
اللہ تعالیٰ کو انسان کی جلد بازی پسند نہیں |
|
وَتَذَرُوۡنَ الۡاٰخِرَةَ ؕ |
21 |
|
|
|
|
|
اور تم آخرت کو چھوڑ دیتے ہو |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
میدانِ حشر کا نقشہ |
|
وُجُوۡهٌ يَّوۡمَٮِٕذٍ نَّاضِرَةٌ ۙ |
22 |
|
|
|
|
|
بہت سے چہرے اس دن تروتازہ ہوں گے |
|
|
|
|
|
اِلٰى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ ۚ |
23 |
|
|
|
|
|
اپنے رب کی طرف دیکھ رہے ہوں گے |
|
|
|
|
|
وَوُجُوۡهٌ يَّوۡمَٮِٕذٍۢ بَاسِرَةٌ ۙ |
24 |
|
|
|
|
|
اور بہت سے چہرے اس روز اترے ہوئے ہوں گے |
|
|
|
|
|
تَظُنُّ اَنۡ يُّفۡعَلَ بِهَا فَاقِرَةٌ ؕ |
25 |
|
|
|
|
|
ان کو یقین ہوگا کہ اب ان کے ساتھ کمرتوڑ سلوک ہونے و الا ہے |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
موت ایک فرد کے لیے چھوٹی قیامت ہے |
|
كَلَّاۤ اِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقِىَۙ |
26 |
|
|
|
|
|
ہرگز نہیں ! جب کہ جان آکر پھنس جاتی ہے ہنسلیوں میں |
|
|
|
|
|
وَقِيۡلَ مَنۡ رَاقٍۙ |
27 |
|
|
|
|
|
اور کہا جاتا ہے کہ ہے کوئی جھاڑ پھونک کرنے والا ؟ |
|
|
|
|
|
وَّظَنَّ اَنَّهُ الۡفِرَاقُۙ |
28 |
|
|
|
|
|
اور وہ سمجھ جاتا ہے کہ اب جدائی کی گھڑی آن پہنچی ہے |
|
|
|
|
|
وَالۡتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِۙ |
29 |
|
|
|
|
|
اور پنڈلی پنڈلی سے لپٹ جاتی ہے |
|
|
|
|
|
اِلٰى رَبِّكَ يَوۡمَٮِٕذِ اۨلۡمَسَاقُؕ |
30 |
|
|
|
|
|
اس دن تو تیرے رب ہی کی طرف دھکیلے جانا ہے |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مغرور لوگوں کا نقشہ |
|
فَلَا صَدَّقَ وَلَا صَلّٰىۙ |
31 |
|
|
|
|
|
پس اس نے نہ تو تصدیق کی اور نہ نماز پڑھی |
|
|
|
|
|
وَلٰڪِنۡ كَذَّبَ وَتَوَلّٰىۙ |
32 |
|
|
|
|
|
بلکہ اس نے جھٹلادیا اور پیٹھ موڑ لی |
|
|
|
|
|
ثُمَّ ذَهَبَ اِلٰٓى اَهۡلِهٖ يَتَمَطّٰىؕ |
33 |
|
|
|
|
|
پھر چل دیا اپنے گھر والوں کے پاس اکڑتا ہوا |
|
|
|
|
|
اَوۡلٰى لَكَ فَاَوۡلٰىۙ |
34 |
|
|
|
|
|
افسوس ہے تجھ پر افسوس ہے ! |
|
|
|
|
|
ثُمَّ اَوۡلٰى لَكَ فَاَوۡلٰىؕ |
35 |
|
|
|
|
|
پھر افسوس ہے تجھ پر افسوس ہے ! |
|
|
|
|
|
اَيَحۡسَبُ الۡاِنۡسَانُ اَنۡ يُّتۡرَكَ سُدًىؕ |
36 |
|
|
|
|
|
کیا انسان یہ سمجھتا ہے کہ اسے یوں ہی چھوڑ دیا جائے گا ؟ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
مردہ کو دوبارہ زندہ کرنے کی دلیل انسان کی پیدائش ہے |
|
اَلَمۡ يَكُ نُطۡفَةً مِّنۡ مَّنِىٍّ يُّمۡنٰىۙ |
37 |
|
|
|
|
|
کیا وہ حقیر پانی کی ایک بوند نہیں تھا جو (رحم مادر میں) ٹپکائی جاتی ہے ؟ |
|
|
|
|
|
ثُمَّ كَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوّٰىۙ |
38 |
|
|
|
|
|
پھر وہ ایک علقہ بنا پھر اللہ نے اس کو بنایا اور اس کے اعضاء درست کیے |
|
|
|
|
|
فَجَعَلَ مِنۡهُ الزَّوۡجَيۡنِ الذَّكَرَ وَالۡاُنۡثٰىؕ |
39 |
|
|
|
|
|
پھر اسی سے اس نے دو زوج بنائے نر اور مادہ |
|
|
|
|
|
اَلَيۡسَ ذٰلِكَ بِقٰدِرٍ عَلٰٓى اَنۡ يُّحۡـىِۦَ الۡمَوۡتٰى |
40 |
|
|
|
|
|
تو کیا وہ اس پر قادر نہیں کہ ُ مردوں کو زندہ کردے ؟ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
سورة کا خلاصہ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|